- השימוש במובייל במגזר העסקי צומח משמעותית בשנים האחרונות לממדים המחייבים את תוכנות הניהול להיות מותאמים לדפוסי העבודה מהשטח.
- מערכות מתקדמות לניהול קשרי לקוחות התאימו את עצמן לשימוש במובייל מהשטח על ידי Mobile CRM , באמצעות פיתוח אפליקציית CRM לסמארטפונים ואייפדים או באמצעות Cloud CRM רספונסיבי.
- על מנת להפיק את המקסימום מה-Mobile CRM חשוב שתאפיינו את הצרכים שלכם בשטח, תרכשו את מערכת ה-Mobile CRM הנכונה לכם, תבצעו הדרכה טובה לנציגי השטח, תנהלו בקרה ותבצעו התאמות נדרשות למקסום אפקטיביות העבודה.
מגמת העבודה עם המובייל מתעצמת
אם עד לפני מספר שנים ראינו שינויים ראשוניים בדפוסי העבודה של ארגונים, חברות, לקוחות וצרכנים בעקבות כניסת הסמארטפונים, הטאבלטים, האייפוינים והאייפדים, הרי שאפשר לומר שהיום זו כבר מציאות: מרכז החיים של כולם עבר למובייל!
גם ציפיות הצרכנים השתנו במיוחד בעקבות מהפכה זו, בכל הקשור למענה מהיר מכל מקום. הרי מבחינתם, לכל נציג חברה או מקבל החלטות בארגון היום יש סמארטפון והוא אמור להיות בזמינות מתמדת במגרת פעילותו.
Mobile CRM – סופר חיוני לכל חברה
אחד התחומים המרכזיים, המחייב התייחסות רצינית ביותר למהפכת המובייל, הוא ניהול קשרי לקוחות, במיוחד לאור התמקדותו בניהול מכירות ושירות (המשלבים בפעילותם לא מעט אנשי שטח). Mobile CRM, במקרה זה, אמור להיות כלי העבודה המרכזי והחשוב ביותר של נציגי השטח במתן מענה זמין ואפקטיבי ללקוחות.
ואכן חברות המפתחות מערכות מתקדמות לניהול קשרי לקוחות קראו את המפה התאימו את עצמן לשימוש במובייל מהשטח על ידי Mobile CRM באמצעות פיתוח אפליקציית CRM לסמארטפונים ואייפדים או באמצעות Cloud CRM רספונסיבי התואם למכשירי המובייל בשטח.
פתרון זה מייעל דרמטית את נציגי השטח של הארגונים ומאפשר להם להיחשף להיסטוריית לקוחות, לבדוק מאפיינים, לשלוף מסמכים, להוציא דוחות, לתת מענה אפקטיבי ועוד לא מעט יכולות נוספות מכל מקום, בזמן אמת.
הפיקו את המקסימום מה- Mobile CRM והרוויחו בגדול!
Mobile CRM הינו כלי עבודה חיוני, שרצוי מאוד להפיק ממנו את המקסימום. להלן מספר טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת:
אפיינו את הצרכים שלכם
לפני שאתם ניגשים לבחירת מערכת Mobile CRM רצוי שתאפיינו נכונה את הצרכים שלכם. חברות מסוימות זקוקות למידע מקיף יותר בשטח אם זה במכירות או בשירות. חברות אחרות זקוקות למידע שטחי ומספר פעולות מצומצם יותר. ישנם ארגונים שהם ממש מבוססי עבודה בשטח, ורצוי שמערכת ה-Mobile CRM תהפוך ליישום המרכזי שלהם בדגש על אפיון ספציפי ונכון לצרכים.
לפיכך, כדאי מאוד שתבצעו פגישת אפיון צרכים הכוללת גם את הצוותים שלכם בשטח. כל אחד מהנוכחים יעלה את צרכיו ותוכלו להתגבש למסמך צרכים מסודר.
ריכשו את מערכת ה-Mobile CRM הנכונה לכם
לכשסיימתם לאפיין את הצרכים, אתם אמורים לבחור את המערכת הנכונה לכם. כמצוין לעיל, קיימות שתי תפיסות של Mobile CRM:
- מערכת מבוססת על פיתוח אפליקציית CRM ייעודית למובייל – תפיסה זו מתייחסת לפיתוח ייעודי של מערכת ספציפית למובייל המבוסס על אפיון צרכים הנכון לכם.
- מערכת Cluod CRM רספונסיבי תואמת מובייל – תפיסה המבוססת על מערכת CRM בענן המוצגת בהתאמה מלאה למובייל לצורך חוויית משתמש טובה בשטח. היתרון בתפיסה זו שהעבודה שלכם בשטח הינה ברמות העומק והרזולוציה כמו של ה-CRM במשרד מבחינת הפעולות והמידע שאתם יכולים לשלוף.
רצוי מאוד לבחון טוב את המערכות המוצגות, להכניס לשיקול הדעת שתי תפיסות אלו ולרכוש את המערכת הנכונה. אל תשכחו, זהו כלי עבודה חשוב מאין כמותו בשטח ורצוי שהוא יענה בצורה מספקת על הצרכים שלכם.
הדריכו בצורה טובה ומקצועית את אנשי השטח
שלב לא פחות חשוב בעבודה על Mobile CRM הוא נושא ההדרכה וההטמעה של המערכת בקרב אנשי השטח שלכם. חברות שמשקיעות בלימוד המערכת ובאימון הנציגים לעבודה יעילה, משפרות משמעותית את אפקטיביות העבודה מהשטח, ממנפות את חוויית הלקוחות וממקסמות את שורת הרווח שך הארגון.
אי לכך, רצוי מאוד, לאחר רכישת המערכת, להשקיע כמה שצריך באימון האנשים שלכם. זה משתלם ובגדול!
בצעו התאמות נדרשות למקסום אפקטיביות העבודה
אפיון זה טוב וחשוב, אבל המבחן הגדול הוא בשטח עצמו לאורך זמן. עבודת הנציגים עם ה-Mobile CRM בפועל, תספק לכם את התובנות האמיתיות לגבי היעילות של כלי זה בהתנהלות שלכם מול הלקוחות השונים. בצעו ישיבות צוות לאחר תקופה של מספר חודשים על מנת להבין האם זרימת העבודה לא מספיק חלקה או אם יש כשלים יותר משמעותיים.
במידה וגיליתם בעיות, בצעו התאמות מבחינת תפעול המערכת (במידה ויש מקום לשיפור) ואם צריך להתאים את האפליקציה עצמה, אז אל תחסכו על עוד תשלום לפיתוח, מפני שזה מהותי מאוד לתפקוד הצוות ויוציא את ההשקעה בוודאות.
אל תשכחו, בעידן החדש, הדבר המרכזי עליו חברות צריכות לשים דגש הינו חוויית לקוח. זה משפיע על שביעות רצון , על נאמנות לאורך זמן ועל צמיחת הארגון מבחינת הכנסות ורווח. ל-Mobile CRM יש תפקיד נכבד בכך ולכן המקום לפשרות הוא לא כאן!